Thursday, October 14, 2010

Part 3 ~ kenangan tercipta...

 pelengkap sebuah cerita cinta...dibawah sepohon pokok...nun di sawah luas terbentang....padi sedang menghijau...langit biru..nyaman terasa

suka sangat dgn pose ini....family tengok semua ketawa tak agak-agak melihat inche Shahrul berangan nak bawa keta gala...ada bakat jadi pesawah inche suami aku ni ya!..hmmm...

 bergandingan kita besama menuju mercu hidup agar kekal abadi....Insya-Allah...
Yehaaaa....dah nak abis...penat weh...persiapan berbulan dan berhari-hari ini akhirnya ia bahagia untuk semua orang...Alhamdullilah...


penat kan? jom kita bercinta dulu di atas tali air ni...dulu masa kecik-kecik, di sinilah tempat aku selalu main...sering kali kena hambat dgn che' dan juga pakcik-pakcik yang sedang mengerjakan sawah mereka apabila melihat aku dan geng main air di sini....dulu airnya jernih, sekarang.....warna kuning. Nostalgia ini...abadi dalam lipatan diari kehidupan semua orang...

p/s: terima kasih kepada Pok Lie (Razali Mohammad) dan Along atas usaha dan penat lelah melayan kerenah kami sepanjang berlangsungnya majlis tambatan dua hati ini...terima kasih selaut rasa hormatku pada kalian berdua.... 

Part 2 ~ berdua menjalin rasa..

 alahai...main-main mercun pula la...kejutan menyambut ketibaan rombongan pengantin lelaki...angah yg tau akan rancangan itu hanya sempoi sahaja mukanya..langsung tiada riak terkejut di saat oleh lain sudah herok segala muka dan kondisi badan...

alahai...apa nak dikata...syukur lah kan, semuanya berjalan lancar. Berbulan membuat persiapan, akhirnya sejahtera semua....alhamdullilah.

 Abadilah sebuah percintaan, yg kami bina dengan setulus hati dan seindah rasa....
ya..ya...tiada lain yg kami harapkan...doakan kami bersama sepanjang hayat...

p/s: persalinan songket cantik ini tajaan daripada butik kak ema...terima kasih utk kak ema dan kak sufi juga kak azida kerana memberikan idea utk saya menjadikan kebaya drp songket ini sebagai baju utama...pilihan yang fantastik...kami berdua sangat suka sepersalinan ini...mmg memukau!

Part 1 ~ saat meraikan...

ketibaan....dua jejaka... diiringi hampir 200 orang sanak saudara

menyambut...main tutup-tutup muka la pula....

bakal disandingkan...tengok, pasangan pengapit itu payungkan diri sendiri...haahahh

selepas akad dilafaz

 cincin disarung...sebagai kenangan....
majlis dirai penuh keindahan...

tiada penah menyangka....apabila kun faya kun..

disebalik tabir keriangan itu....

 satu-satunya gambo aku dgn badrul dan juga si cilik azim yang tersangat rajin dan dia banyak menceriakan majlis kami dengan gelagatnya yang pelbagai...anak buah paling rajin...dan seharusnya kena abadikan di sini...almaklum, mereka berdua org kuat pada majlis itu...thanks yeo n baby azim...beribu lemon...
makcik-makcik, sepupu sepapat...mastura, anuar dan semua yg terlibat. Orang kuat dibelakang tabir pada majlis iu...semuanya havoc belaka...sudah keletihan pada malam kenduri itu, sebaik pulang drp majlis akad nikah di masjid terus masuk sambung tugas masing-masing utk kenduri keesokkannya.

 Ini dia..pakcik-pakcik aku...orang kuat merangkap tukang sponser terbesar...terima kasih che ha n acik serta along, angah, syafik. mira n ikin...kalian sekeluarga merupakan tunjang belakang majlis itu...terima kasih sebanyak bintang di langit....

 Suasana di pagi hari sebelum gulai kawah masak...masing-masing sedang bersarapan sebelum menyambut tetamu...

moksu za dgn anak-anak dia...sedang bersarapan, eh...poksu sedang menanak nasi masa ni...pagi yg ceria utk semua orang...


Badrul...siapa la kalu bukan adik hensome (hahahaha)  aku ni....rajin bebenar, sedang mengoreng ayam sambil dibantu dgn maklong (yeo, macam takut2 je ni!).....

Monday, September 20, 2010

Rindu dia

Isnin nan indah, aku masih lagi bercuti. Sementara menantikan hari rabu, untuk kembali bekerja, maka kesempatan yang ada ini bolehlah menyiapkan sedikit sebanyak kepeluan rumah sendiri. Namun dalam berkesempatan bercuti lama ini...hati tetap ingat utk kembali ke office setelah hampir 3 minggu bercuti. Aduh! lamanya rasa..skrg ni di landa keboringan pula...gara-gara bercuti  lebih sedikit daripada inche suami yg sudah pun kembali bekerja hari ini....


Syukur semua yg kami rancangkan berjalan dengan lancar. Kedua-dua belah pihak semuanya enjoy dgn majlis kami. Ma abah, ma abah mertua juga...mereka cukup sporting dgn anak-anak mereka. menjadikan kaami enjoy dgn kehidupan lepas kahwin ini...anak kesayangan & menantu pilihan = mungkin kunci kepada kebahagian yang sedang kami nikmati ini.

Kehidupan hari ini banyak perbezaannya daripada satu ketika dahulu. Semuanya berubah seratus peratus....dalam kebahagian pada sebuah kehidupan bertemankan seorang lelaki yang sebaik ini...alhamdullilah...Cinta di hati tersimpul rapi.  

Saturday, September 11, 2010

Mercu hidup

Aidilfitri...tahun ini...banyak dihabiskan dengan persiapan satu ini. 

Dalam debaran dan inai masih basah di jari, waktu makin hampir dan debaran makin kencang dan aku masih berkesemptan mengadap benda alah ini...curi- curi lari masuk bilik dan buka internet sedang orang di luar sedang bergotong royong membuat persiapan akhir. Serasanya aku harus mencatitkan sedikit coretan sebelum menambatkan zaman anak dara.

Syukur...dan syukur seribu kali...rahmat Allah sentiasa untuk hamba-Nya. Menjelang malam ini...majlis akad akan berlangsung di masjid. Kalau tanya pada hati....debaran makin kencang kala jarum jam laju bergerak.


Jika berbulan dan berhari lepas, sekadar mengira hari tanpa debaran...tetapi kini, jarum jam yg sedang berdetik hanya tinggal 6 jam sahaja lagi. Sungguh, masa itu datang jua....alhamdullilah.

Selamat tinggal alam bujangku yang penuh warna warni, segala pahit manis yang lepas berlalu, aku tinggalkan dengan hati yang tenang....kenangan yang ada indah-indah belaka dan aku bersyukur takdir menemukan aku dengan seorang lelaki yang indah rasa budi, penuh rasa cinta dan kasih sayang itu memang tercipta untuk kita bedua. 

Selamat datang alam berdua, yg penuh cabaran dan semoga kebahagian milik kami berdua. Amin...