Sunday, March 21, 2010

Sementara masa masih ada

Sekadar satu cerita di pagi minggu. Ma masih sibuk di dapur, sedang memasak sbbnya hari ni kami akan menerima tetamu. Dan aku, berkebetulan kelas ditunda ke minggu depan, so melepaklah di rumah. Ketika ini, masih mengadap laptop...membuang masa dgn mengadap FB bagai...sedang assingment berlambak menunggu masa, minggu depan kena hantar tapi aku hilang deria rasa untuk membuka buku, nak menelaah...sama juga nak masuk dapur tolong ma...pun jua aku masih di sini...apa pun, malam tadi...aku dah tolong ma buat sedikit kuih karipap...simpan dlm peti, petang nti goreng sahajalah...itu hanya bahagian aku. selebihnya...semua ma yg sediakan sampaikan balut hadiah pun, ma yg buatkan....tapi aku tolong lipat-lipat la..sebab ma buat depan aku. Hadiah tak seberapa yg sempat aku rembat di sebuah pasaraya semalam. Tapi aku berharap...ia bermakna utk si penerima! Kerana itu yang kena utamakan dalam kehidupan seharian.

Apa lagi ya....sementara masa masih ada...

dlm hati, tak sabar nak g book fair..beli buku n buku...apa pun esok dan lusa kena bertugas di sana. Peluang terhad utk aku tawaf satu pwtc. Minggu depan ada kelas 2 hari, pun jua aku tidak akan berkesempatan....makanya...tak sempat lah utk aku menghabiskan duit memborong buku....sedang saban tahun, inilah yang aku tertunggu-tunggu.

1 comment:

  1. Salam lili, akak ada tag lili Award Beutiful Blogger, ambillah...orang bagi kita, suruh pass kat kawan-kawan.. suka-suka...

    ReplyDelete