Saturday, May 29, 2010

Teman indahku

Ptg tadi sempat berjalan ke Wangsa Walk...mencari 1 barang saja tapi sampai sanggup ke sana. Padahal ioi depan mata saja. Namun, lain yang dirancang utk dibeli, lain pula yg terbeli. Itu perkara biasa!

Sambil merayau-rayau...dari kedai ke kedai, terserempak dengan kakak kesayangan aku dgn suaminya. Sungguh lama tidak ketemu dgn kak bad dan abg lan...mereka pasangan serasi. Berjalan bagaikan orang muda selalu....heheheh...mmg muda lagi kan kak...:) Di tengah-tengah org ramai kami berpelukan...rindu-rinduan gitu.

Soalan pertama kak bad memang meletup...terus ke point yg penting dan abg lan tergaman bila aku perkenalkan dgn ore di sebelah ketika itu. Mereka bersalaman...aku dgn kak bad terus tenggelam dalam cerita yang macam-macam...almaklum dah setengah tahun tak jumpa....

Banyak nak bercerita tapi tak kan nak bercerita kat situ kan...nak singgah di kopitiam, aku pula ada kerja lain lagi...ada lagi tempat yg nak singgah masa balik tu...hampir 20 minit berchit chat...kami berpisah. Sempat abg lan berkata pada inche shahrul..."mereka berdua ni bagai adik dengan kakak...tu yg tak bole berjumpa..bersembang bagai tak cukup masa..."

Semasa balik...dalam kereta aku bercerita dgn abg driver...tentang kisah aku dgn kak bad, bagaimana rapatnya kami berdua. Dah banyak tempat kami berjalan bersama . Bandung, Bali, Langkawi..penang, Johor, melaka...kami berlibur bersama...maka, kerinduan untuk keluar shopping bersama kak bad sentiasa ada di hati aku. Cuma plan nak g singapore je belum tercapai lagi...hari tu masa kami pergi, asing-asing ikut family sendiri...aku pergi dulu, kak bad pergi kemudian...

Ketika entri ni ditulis...pun jua bersarang rasa rindu untuk 2 orang lagi sahabat kesayangan aku. aku rindu untuk keluar bershopping seperti dulu dengan mereka semua. berpimpinan tangan menjelajah segenap pelusuk shopping mall...tepi memandangkan semua sibuk dengan urusan masing-masing...semua itu tidak berkesampaian...

Apa pun, untuk semua sahabat, teman, kawan, kakak ku...kalian semua tetap utuh di hati sepertimana saudara kandungku jua...aku sayang kalian...Semoga Allah SWT memanjangkan persahabatan kita dan semoga kita beroleh kebahagian hidup di dunia dan akhirat. Amin...

No comments:

Post a Comment