Friday, February 24, 2012

Cuti lagi daaaa....


Berdebar! Asal nak bercuti, ada je ad baru masuk. Elok-elok semua dah settle, kena rombak balik semua. Susun semua semula. Nasib baik tak banyak ad. Minta sempatlah diselesaikan sebelum petang jumaat ni. Kalau tak…..

Yang saya pula, bukanlah asyik nak bercuti time closing date ni tapi tu la kan, plan yang ni adalah dalam siri cuti terancang sejak tahun lepas lagi. Jadi, tarikh yang saya pilih utk bercuti ni adalah tarikh saya closing masa kat Jelita dulu. Kiranya dalam 25hb ke atas, selepas hantar semua bahan ke Kak Ema, saya dah boleh bercuti dengan senang hati.

Tetapi sekarang bila buat kerja baru ni, closing date utk MB lain sikit. 2 kali sebulan dan biasanya setiap 13 & 27 hb. Jadi sejak dari bulan lepas dan terbawa ke bulan ini, saya asyik bercuti bila hari closing. Rasa juga bersalah dengan bos sebab asyik minta cuti time macam ni. tapi apa boleh buat. Tarikh yang saya pilih ni semua melibatkan tarikh perkahwinan adik ipar dan tiket tambang murah untuk kami bercuti anak beranak, maka nak tak nak saya kena bercuti juga. Dah tentu tak boleh tukar melainkan burn mcm tu saja.

Jadi, isnin ni adalah hari terakhir saya bercuti masa closing date. Harapnya lepas ni tidak lagi dan saya dah boleh rancang bercuti pada tarikh yg tidak jatuh masa deadline MB pula. Lega saya.   

No comments:

Post a Comment