Monday, July 14, 2014

Tamat sudah world cup 2014


Yahooo...akhirnya. Tertunailah hasrat Jerman mahu jadi pasukan eropah pertama menang di benua Amerika Selatan. Dari first game sampai ke final, game Jerman semua menghiburkan. Pendek kata memang tak heranlah mereka dapat menjulang piala dunia 2014 memandangkan satu pasukan Jerman cemerlang. Mereka bermain secara berpasukan dan bukannya bergantung kepada skill individu. Itu yg uniknya tentang team pasukan ini setiap kali mereka mara ke suku, semifinal dan final dalam EURO mahupun World Cup. Tahniah kepada Jerman pasukan pilihan saya dari dulu sampai bila-bila....ecewahhh!!! - gitu kea'dahnya!

Jadi, kisahnya....tamat sudah sesi berjaga malam bagi kaki bola tegar. Kat rumah saya ada tiga orang yang tegar. Masa game baru-baru mula dulu, TV selalu terpasang. Dan kisahnya hanyalah bola. Sebab abah saya suka tengok siaran ulangan pulak. Badrul dan teman sebilik saya layan yang siaran langsung saja walau terpaksa bersengkang mata sebab esoknya masing-masing kerja. Sanggup tu!

Paling tak tahan - bukti kesungguhan mereka tengok bola di dinihari, selamatlah sebuah periuk coning ware saya yang paling kecik sekali tu. terbelah dua atas api masa teman sebilik saya nak masak maggie. Janji kena ganti ayah ya....hahaha...(tak menahan, minta ganti rugi set tiga beranak yang baru ya!). Mereka ni sambil tengok bola, sambil makan minum. Air berjag lah atas meja. Cuma bertuahnya saya sebab mereka tak ganggu tidur saya suruh buat air dan masak maggie. Pandai pula cari sendiri semuanya. Alhamdullilah :)   

Saya tidaklah setegar masa bujung dulu memandangkan anak pun dah berderet. Kerja rumah nak kena buat lepas tu paling tak menahan, kena tidurkan anak-anak, alih-alih ibu dia yang tertidur dulu. Kata teman sebilik saya, "ibu pantang dapat bantal, terus ghaib..."  - ya itulah saya - sebab tu lah juga kenapa novel saya tak siap-siap. Dok puja mata, membuta aje!

Tapi sungguhlah, kenangan tengok bola dengan bff saya dulu masih kekal di memori sampai bila-bila. Pantang ada game berkumpullah kami berdua. bersorak dan sama naik mengulas mengalahkan pengulas sukan bertaraf dunia......hihihi...masa tu kegilaaan kami adalah Michele Ballack. Sekarang ni, saya tidaklah boleh berbuat sedemikian lagi sebab masa untuk tidur itu mengatasi segala-galanya. Masa tidur tu sangat berharga sekali sebab bila anak-anak dah bangun, jangan haraplah ibu dia dapat lelapkan mata lagi.

Realitinya world cup kali ini saya hanya layan game-game tertentu sahaja itu pun masa bangun untuk bersahur. Kalau tanya saya game mana paling best, saya akan jawab masa Jerman jumpa cari pintu gol sebanyak 7 kali tu lah...walaweiiii...sampai macam tak nak percaya tengok asyikkkk gollll saja! 

 

No comments:

Post a Comment