Monday, February 8, 2010

Bila berbunyi...

Semua orang tegur ‘ li…u put on weight ke?”

Ada lagi seruan “wah muka…tembamnya…”

Ada seorang tu “hati org bahagia, terserlah di raut wajah!”

Kata cleaner di opis “aya…lili…tengok dr sisi pun berisi la…”

Pastu ada yg menutur “lama tak tgk…makin menjadi-jadi…”

Kata serpih “jangan makin rendang dah la…”

Seorang kakak “betul la…dulu akak pegang lengan kamu, kecik saja, rasa tulang! Sekarang ni dah terasa berisi…”

Paling hangit “makin 'comei' la dia…itulah dia, sepatutnya!” huaaaa…yg ni aku paling nak menangis. Bukan sebab dgn pujian tu…tapi sedih dgn ayat-ayatnya selepas itu….sindirin berbaur kiasan madu pabila sepuluh tahun dikenali…

Jawapan “dulu, kini dan akan datang, semestinya akan ada perubahan…”

Dalam diam, aku sendiri bertanya “sudah gemukkah aku????”

Sendiri mau ingat le…makan tak kira waktu. Jam 1am pun aku masih boleh makan nasi. Sambil tengok Chelsea vs Arsenal….seperti laju bola dirembat ke sana ke sini…makin laju aku mengunyah nasi di pagi yang hening! Apa pun, yang penting… mataku hanya nampak Ballack sahaja di atas padang ituew!

Hehehehe…hati bahagia maaaaa….

2 comments:

  1. ha ha ha macam pernah kudengar ajer dialog kat atas tu...

    tak apa lili... lili tetap comel dan manis..
    tapi bahaya tu kalau tengok bola laju lili pun makin laju menyuap nasi tengah malam!

    ReplyDelete
  2. hahahaha...kak, dailog siapakah itu???

    biasalah kak...sambil tgk bola sambil makan baru ada feel kan..

    ReplyDelete