Tuesday, December 27, 2011

Sahabat terindah

Semalam, setelah hampir dua tahun tidak duduk goyang kaki di kedai kopi dengan kak bad dan linda, kami membuat temu janji utk mengulangi saat-saat manis ketika bekerja di bawah satu bumbung dahulu....tempat pertemuan yang sering beralih-alih itu akhirnya berakhir di Sogo juga. Alah, tempat biasa kami bergebang masa zaman muda-muda dulu tu.....dan saya, seronok sangatlah kalau dapat lepas bebas ke sana. Sogo kan syurga beli-belah. Sempat rembat 5 pasang baju utk si kecil sayang. Ni kalau ayah dia tau sure galeng kepala; sbb ibu umairah beli baju setiap minggu utk bintang hatinya (:) - pesanan utk ayah di Vadodara, India; jgn lupa beli kasut utk anak ya!!!

Apabila lama tidak bertemu enam mata seperti semalam, maka banyaklah cerita yang keluar. Dari satu tajuk ke satu tajuk...tak sedar dah dua jam masa berlalu. Masa tu masing-masing berlagak bujang la kan...tak ingat dah kat suami dan anak-anak yang ditinggalkan di rumah. Saya pula sebab pakwe ke India seminggu ni, tu yg terus buat plan nak berdating dgn mereka berdua. Kiranya ambik kesempatanlah ni. Tinggalkan Umairah kat rumah dgn tokbah sambil dibantu oleh ayah ngah & che su dia.

Kiranya Kak Bad dan Linda ni antara kawan yang paling rapat. Teman yang boleh kutuk mengutuk sesama sendiri yang dalam hatinya tak akan ada 'terkecil perasaan ke apa ke'. Teman tempat kami bercerita dari hal sekecil kuman sehingga ke besar gajah. Boleh sahaja kutuk mengutuk, puji memuji sesama sendiri. Langsung tak ada yang berbekas. Pendek kata...antara kami sudah terlalu kenal hati budi masing-masing.

Sejak masing-masing berpindah tempat kerja, kami hanya berborak melalui FB mahu pun YM sahaja. Itu boleh dikatakan saban harilah. Sebab kalau sehari tak bertegur dlm YM, rasa macam pelik pula. sekadar hai bye bye pun jadilah. Janji saya tahu dia sihat, dia tahu saya sihat. Itulah Norhaslinda Abd Halim yang hatinya amat baik walaupun mulutnya mak oiiii.....opocot....sorry nda, terkutuk ko pula...hahahahah...but LOL utk ko sahabat terindahku.
 

No comments:

Post a Comment