Thursday, September 27, 2012

Lap peluh lepas deadline


Alhamdullilah, hari ni selesai sudah urusan kerja utk majalah 1st oct. Pasal urusan yang nilah, akibatnya malam tadi saya tak lena nak tidur sebab dok teringatkan satu perkara. Ada satu client ni, dialah yg paling awal booking dan dia jugalah paling banyak urusan . Letih saya dibuatnya. Hampir tiga minggu saya dok follow-up dengan dia pasal iklan pun tak sudah-sudah lagi. Payah sungguh dia nak confirm ad yang mana satu sehinggalah semalam saya minta dia supaya buat keputusan segera sebab saya dah nak hantar artwork ke printer. Rupa-rupanya banyak lapisan bos yang dia kena menghadap untuk memilih contoh artwork yg sesuai.Hhmmm...patutlah lambat!

Itu satu lagi cerita client, sakit jantung dibuatnya. Hampir sebulan saya call, tak pernah berangkat. Kalau call operator pun, dia pass line kemudian senyap. Sakit jiwa saya sehinggalah rasa hilang sabar jugaklah...petang semalam saya buat garang sikit...minta disambungkan kepada pegawai lain, nasib dapat bercakap. Dan hari ni bila saya dapat material, dari 1 page jadi 2 pages, siap dengan advertorial! Tambah berpeluh, semalam saya booking 1 page only dengan editorial site. Pengsan mak! mana nak letak lagi 1 page writeup tu. 

Nasib Ms Thava kita boleh tolong buat arrangement lain pulak...kalau tak semput la saya...huaaaaaa
Dah la..malas nak ingat, asal semua settle, saya dah boleh lap peluh dan malam ni tidur dengan lena :)

Bye :) :)


No comments:

Post a Comment