Wednesday, January 16, 2013

penangan sehangat asmara

Seingat saya, hampir 20 kali saya baca novel Sehangat Asmara, karya Aisya Sofea. Memang tahap gila gaban la ni. Dan...hahahahah...kegilaan itu kembali lagi bila novel tu dah diadaptasi ke drama tv. Tak sabar tunggu 21 Januari ni...teruja nak tengok Kay dan Nal yang bukan lagi dalam versi imaginasi. Cantiknya Rita Rudaini untuk watak Kamilia Najwa dan hensomenya Ady Putra untuk si lawyer berlesung pipit Zainal Arif. Semua itu mengundang rasa tidak sabar dalam hati saya...

Nanti malam ni nak selongkar balik rak buku, cari novel ni lagi, dan nak baca lagi...ambil feel sebelum tengok versi drama...gilooooos ai tauuu...actually kan, novel tu saya sengaja sorok jauh-jauh dari pandangan mata supaya tidak terjemuh selalu...sebab saya pantang kalau nampak novel tu, akan ambil dan baca balik satu persatu patah perkataan dari depan hingga ke penamatnya...dan biasanya saya akan baca tanpa henti, hingga habis baru sambung buat kerja lain. itulah kelemahan saya yang belum dapat diatasi kalau dah suka sesebuah novel tu.

Sehangat Asmara, novel yang lengkap dengan segala rencah, ada gembira, ada nakal, ada rindu, ada sendu dan ada penawar....resipi hidup yang penuh warna pelangi....dan kerana itulah saya suka sangat dengan karya Aisya Sofea.

No comments:

Post a Comment