Monday, March 11, 2013

Partial Placenta Praevia

Masuk kali ni dah 4 kali saya taip, saya delete. Tak tau nak karang ayat macam mana. Pagi tadi pergi check up, dapat bad news...uri di bawah. Doktor cakap ini kes placenta previa stage 1...bahaya kepada ibu dan baby jika berlaku perdarahan...

Balik godek internet cari info tambahan pasal tu, macam-macam versi ada. Semua menakutkan...minta janganlah sampai kena bed rest sepanjang kehamilan yang tinggal beberapa minggu lagi ni. Tadi pun doktor nak bagi cuti 2 minggu, tapi saya tak sanggup nak bercuti sebab kerja banyak menanti di office. Masih banyak yg belum settle, nak-nak hari ni dan esok closing date untuk MB & MC...walau semua material dah ada, pagination nak kena monitar juga.

Doktor kata jangan buat kerja berat, jangan berdiri terlalu lama, jangan turun naik tangga. Masalahnya tempat duduk saya di tingkat paling atas sekali...cam ner pulak tu nak buat...tawakal sajalah...minta Allah tolong saya, naikkan kembali uri tu ke tempat yang sepatutnya...

gambar from pakcik google.

Saya yang gambar ke dua tu. Partial placenta praevia. Minta-minta scan dua minggu lagi janganlah makin teruk pulak resultnya...doa banyak-banyak...

Sesungguhnya ragam ketika mengandung ni macam-macam. Kalau dahulu protein in urine, sekarang ni ini pulak masalahnya...aih...pelik-pelik sungguh penyakit orang mengandung. Itulah sebab bukan mudah nak menjalani tempoh 9 bulan 10 hari ni kan???

sabar je lah :) 


No comments:

Post a Comment