Tuesday, June 9, 2015

Pesta Dekat Bersama


 Pertama kali naik stage untuk promosi novel. Malu lerrrr....


29 Mei lepas saya dan kak Zulina join Pesta Dekat Bersama Berita Publishing. Kami pergi untuk promosi novel Isteri Sipi-Sipi dan Roman Cinta Imran Hakimi. Tak sangka ramai orang di Plaza Alam Sentral, sebab itu adalah kali pertama saya sampai ke sana.

Pertama kali naik pentas untuk sesi berbual, rasa gugup. Entah apa yang saya bicarakan ketika itu. Yang pasti, merapu dan meraban perihal naskah kecil itu kala disoal oleh pengacara majlis. Hahahaha...nampak sangat saya ni bukan boleh berdepan dengan orang ramai. Mudah panik!

Berbanding dengan kak Zulina, dia lebih teratur ketika bercakap. Penerangannya jelas dan padat pasal intipati novel terbaiknya itu. Kala dia bercerita, saya turut terpegun.

Apa pun, inilah dia pengalaman dalam dunia penulisan yang adakalanya indah, dan adakalanya kita sendiri kecewa. Asam garam yang harus ditempuhi setelah kita memilih untuk terbitkan manuskrip yang dikarang.

 Jom...pada siapa yang belum miliki naskah ini, bolehlah berhubung dengan saya atau kak Zulina untuk pembelian terus dengan penulis.

Email saya, lilinorlaili@gmail.com
Email kak Zulina, zulina_latip@yahoo.com

Terima kasih semua...


No comments:

Post a Comment