Tuesday, November 3, 2009

senyum seindah suria

Bahagia. Ya bahagia, cukuplah dgn apa yang ada. Yang seadanya ini mmg cukup membahagiakan walau nilainya tidak seberapa. Ternyata, bahagia itu ada di situ, di satu tempat tersorok yang sukar nampak dan ia damai dalam syahdunya. Rasa bahagia itu ada bila berjaya mengusir satu persatu dan betulkan...apa-apa pun biarkan ia berjalan pergi sendiri tanpa kita sedar, juga lepaskan perlahan-lahan, angin bawakan ia jauh dan juah dari sang kancil yang baru bangun dari lena di ulik mimpi ini! Alhamdullilah, akhirnya kejayaan itu milik hamba.  

Pencarian yang tidak juga berakhir, sekadar bertemu sedikit titik tolak dan noktahnya masih landai. Mohon jiwa, kebal dan teguhlah berdiri di atas landasan yang sama semoga sekali lagi hamba tidak akan lemah di mamah anai-anai yg hanya sekecil hama itu. Tenang hati, jiwa tidak merusuh! Pinta hamba biarlah selamanya.   

Ting tong seketika, bila diawal pagi sudah diulit mimpi. Mimpi mainan tidur dan apakah sama mimpi itu datangnya utk mengesahkan detikan hati yg sekian lama bermunajab sendirian. Tanpa apa-apa pengesahan yang bisa mengakhiri segalanya. Ahhhhh....mimpi, jangan lagi dtg dalam lena. Hamba penat utk bermimpi lagi dan lagi.

Satu yg mulia dari dalam hati kecil, melepaskan pergi sama seperti membuang lumpur dari hati yg pernah berserakan. Walau berbulan masa di ambil, pengakhirannya, ditemui juga jalan pulang. Tidak lagi tersesat dalam landai jalan dan terang cahaya.....

Terima kasih...terima kasih...walau tidak pada sesiapa utk ditujukan, cukup sahaja terima kasih utk diri sendiri yg mula bangun ke alam realiti, keluar mencari yang hakiki! hmmm.....bahagia dan gembira, jelmaan diri yg hanya utk aku dan aku....cukuplah seadanya!

Insya-Allah....semuanya yg terjadi, manis-manis belaka. Usah terlalu kejam utk menafikan ia yg pernah ada, di sini...di relung jantung yang pantas berdegup.....

2 comments:

  1. Dalamnya kata-kata lili, hanya empunya dirinya yang mengerti.

    ReplyDelete
  2. tak de apa la kak shida...setakat merapu je tu..heheheh

    ReplyDelete