Sunday, April 18, 2010

Diari mingguan

Hari minggu tiada apa yg sempat dilakukan. Hanya duduk di rumah menunggu sedara mara yang datang. Nurul dari politeknik PD sampai semalam. Datang nak ambil laptop pinjamnya yang dikirim melalui mastura oleh adiknya di UITM sri iskandar. Sendiri punya sudah rosak katanya...Bertuah kan budak2 belajar sekarang, masuk saja IPTA, terus mak bapak sediakan laptop...kalaulah aku pun dapat cam tu dulu...bestnyaaa...

Pagi tadi, Che ha telefon, katanya nak makan nasi kerabu mok dia hari ni, makanya pagi-pagi mok (nenek) sudah buatkan. Yum..yum..sedapnya...sudah lama tak makan nasi kerabu mok sejak dia berhenti berniaga 15 tahun dulu...sebabnya, selepas mok pencen berniaga, hanya anak-anak dan cucu-cucunya sahaja yang masakkan.

Seperti biasa, apabila Acik dan Che Ha datang, segala bagai makanan dia bawak. Acik memang terkenal dgn keenakan masakannya. Hari ni dia bawak laksa asam...yum...yum...pun sedap. Berkali-kali aku makan sampai ke malam. Sungguh sedap! Langsung tak ingat nak control makan.....huhuhu....

Tadi, sempat berbicara ramai-ramai...masing-masing plan nak g Nilai, haruslah kena ke sana mencari beberapa barang untuk keperluan nanti. Sedang sudah berapa kali sabtu aku sudah ke jln tar, mencari dan mencari, mencongak demi mencongak...sabtu itu juga sempat rembat 9 'base' serta sedikit aksesori. Padahal, lain yang aku ingin belikan ketika itu. Benda yg aku aim tu dah abis sale nya....huhuhu...walau apa pun, membeli juga benda lain, habis juga la 200 ratus hinggit.   

Seperti kata kak ti, 3 minggu lagi dia mahu ke Nilai. Mentang-mentang dia dpt mandat besor, rajinnya sampai begitu sekali. Dan semalam moksu za pun dah janji nak ikut...dan hari ni, seperti biasa, Acik memang aku takkan tinggalkan...almaklum la...mak sedara yang paling rapat dgn aku. Maka, sudah pasti dia akan ikut sekali. Semetelah Che Ha yang suggestkan supaya memborong sahaja di sana...sungguh, makcik dan pakcik aku yang ini, akan mengambil bahagian dari awal hingga abis. Maklum le, seperti kata acik dulu, aku ni anak sulong dia...heehehe...

Yg best, acik kata g bandung lagi banyak pilihan dan murah-murah...huhuhu...idak lah di saat ini mahu terbang ke sana semata-mata nak beli sedikit barang...sedang pasport aku sudah expired bulan nov lepas. RM 300 saat air di hidung ni, jumlah itu cukup besar pada aku yg bergaji 20 sen lebih sikit ni...kalau nak renew pun, haruslah lepas-lepas ni...untuk agenda lain kan....

Dan minggu depan, agenda yg wajib itu harus dipenuhi...

2 comments:

  1. akak ada kasi award beautiful blogger pd lili, sambutlah.

    ReplyDelete
  2. thanks kak shida...mcm mana nak respon...saya tak pandai ni...nti saya jawab perlahan-lahan ya

    ReplyDelete