Saturday, April 10, 2010

Sabtu renyai-renyai

Hari sabtu baru berlalu...huh...sungguh menyesakkan apabila seharian dan separuh malam aku habiskan dengan bershopping. Tengahhari sempat ke sogo untuk membeli handbag. Konon-konon nak gantikan bag yang sangat tenat ini...alih2 melencong ke arah lain.

Sudah lama tidak menaiki komuter, apabila menuggu train dekat kl sentral, adui...terasa lamanya menunggu. Padahal tahun-tahun dulu...kenderaan itulah yg menjadi nadi pengangkutannya. Sampai di Sogo, aduh...ramainya org, nak pilih handbag pun payah...lantas aku tidak beli apa pun....sekadar jeling-jeling kios perfume...tgk harga...huh...mahalnya....takpe...takpe perlahan-lahan k!

Lantas mengatur langkah ke jakel...tapi sepanjang jalan sempat juga menyelinap di seluruh kedai kain...tertengok satu kain tu, terus jatuh hati. Sifon bertatahkan labuci coklat. Cantik sgt...harga pun boleh tahan. Tapi...kuat mengatakan, pergi Jakel dululah...kut-kut kat sana lagi banyak pilihan. Sasha yang mengikut sudah kepenatan. Maklumlah...upah MD saja padanya.

Sampai di Jekel...pun, ramainya org...terus ke tingkat atas, menuju ke tempat yg sepatutnya walau lambakan kain yang sedang dipromosi sedikit sebayak menarik perhatian. Nak beli tak nak nak beli tak nak...RM 100 utk 3 pasang. Murah jugalah kan....Pejam mata...terus ke tingkat atas. Dekat Jekel ni, sales girl mmg excellent...melayan kita dgn penuh berhemah. terima kasih.

Tapi sayang...aku tidak juga membelinya...sebab hati sudah tertarik pada yg pertama. Lagipun harga banyak bezanya dr kedai yg pertama tu. Pada aku,, harga yang pentingkan...kalau kualiti lebih kurang... harga berbeza sampai rm 150, lebih baik abik yg murahkan. jimat duit. 

Maka...terus balik. Kali ni naik Lrt pulak. Pun juga sudah banyak berubahnya...nampak sangat aku hanya menggunakan lrt setahun sekali. Balik dengan berlenggang. Langsung tak jadi beli beg, sedang beg yg ada sudah nyawa-nyawa ikan sahaja...talinya hampir putus.

Sampai rumah, bila ore sms tnya dah smpai umah belum...aku jawab dgn cerita kain tu...heeheh...suka jawab luar pada tajukkan? Nampak sangat yg aku ni gagal memahami soalan. Terus pada soalan penting...padahal nak jimat kredit, seminggu 40 hinggit..mana mak nak korek duit!

Apa pun, nak juga tanya pendapatkan...kang kalu aku terus beli nampak sgt aku gila kuasa sedang nak pakainya dia jugak. Nasib ore memang setuju...huhuhu...mahunya tak setuju, aku promosi baik punya! siap tambah-tambah lagi tu. Untung bila kita soping sendiriankan...syok sendiri dlm memilih. 1 penyakit aku kalu soping tak suka pegi reramai..nanti tak tahu apa nak beli!

Bila ore dah kata ok...harus le esok aku kena pergi semula ke jln tar...sebelum kain tu dirembat ore lain, biar aku yg dapat...rasanya lepas ni nak dpt dgn harga murah tu, kena gigit hari dulu la. Kan...dah rugi, jadi kerja dua kali berasak-asak di sana padahal masa kat kedai tu tadi boleh saja bagi tau kat ore...tetapi konon-konon malas nak kacau memandangkan ore kat tmpt kerja masa tu...sedangkan sms masuk bertalu-talu, sepatah pun aku tak cerita pasai kain tu....hampeh tul la kamu lili oooiiii. 

Apa pun esok aku nak bawak keta je...renyah rasanya bila balik rumah aku sudah kepenatan. Namun begitu, malam ni juga sempat ke IOI mall...mahu beli kasut utk Sasha....tup..tup...makan kfc. siang makan mc d, malam makan kfc...amboi....makan saja kerja no.....gemuk tgh nak datang tu, sedar-sedarlah diri lili oiii...  
  

No comments:

Post a Comment