Dua minggu tak sempat nak update blog....bertapa kesibukan sangat menyengat. Hari bekerja, jgn bermimpi nak menulis dlm rumah ni, memang tak sempat. Semetelah seminggu lepas becuti, balik kampung...pun sama. sibuk memanjang...mengukur jalan. menguruskan semua yang wajib. satu persatu di selesaikan dan alhamdullilah, dlm masa seminggu, semua siap.
dan isnin ni, memulakan kerja seperti biasa. sementara sisa cuti masih ada...jom kita p tengok wayang....
Sunday, June 20, 2010
Saturday, May 29, 2010
Teman indahku
Ptg tadi sempat berjalan ke Wangsa Walk...mencari 1 barang saja tapi sampai sanggup ke sana. Padahal ioi depan mata saja. Namun, lain yang dirancang utk dibeli, lain pula yg terbeli. Itu perkara biasa!
Sambil merayau-rayau...dari kedai ke kedai, terserempak dengan kakak kesayangan aku dgn suaminya. Sungguh lama tidak ketemu dgn kak bad dan abg lan...mereka pasangan serasi. Berjalan bagaikan orang muda selalu....heheheh...mmg muda lagi kan kak...:) Di tengah-tengah org ramai kami berpelukan...rindu-rinduan gitu.
Soalan pertama kak bad memang meletup...terus ke point yg penting dan abg lan tergaman bila aku perkenalkan dgn ore di sebelah ketika itu. Mereka bersalaman...aku dgn kak bad terus tenggelam dalam cerita yang macam-macam...almaklum dah setengah tahun tak jumpa....
Banyak nak bercerita tapi tak kan nak bercerita kat situ kan...nak singgah di kopitiam, aku pula ada kerja lain lagi...ada lagi tempat yg nak singgah masa balik tu...hampir 20 minit berchit chat...kami berpisah. Sempat abg lan berkata pada inche shahrul..."mereka berdua ni bagai adik dengan kakak...tu yg tak bole berjumpa..bersembang bagai tak cukup masa..."
Semasa balik...dalam kereta aku bercerita dgn abg driver...tentang kisah aku dgn kak bad, bagaimana rapatnya kami berdua. Dah banyak tempat kami berjalan bersama . Bandung, Bali, Langkawi..penang, Johor, melaka...kami berlibur bersama...maka, kerinduan untuk keluar shopping bersama kak bad sentiasa ada di hati aku. Cuma plan nak g singapore je belum tercapai lagi...hari tu masa kami pergi, asing-asing ikut family sendiri...aku pergi dulu, kak bad pergi kemudian...
Ketika entri ni ditulis...pun jua bersarang rasa rindu untuk 2 orang lagi sahabat kesayangan aku. aku rindu untuk keluar bershopping seperti dulu dengan mereka semua. berpimpinan tangan menjelajah segenap pelusuk shopping mall...tepi memandangkan semua sibuk dengan urusan masing-masing...semua itu tidak berkesampaian...
Apa pun, untuk semua sahabat, teman, kawan, kakak ku...kalian semua tetap utuh di hati sepertimana saudara kandungku jua...aku sayang kalian...Semoga Allah SWT memanjangkan persahabatan kita dan semoga kita beroleh kebahagian hidup di dunia dan akhirat. Amin...
Sambil merayau-rayau...dari kedai ke kedai, terserempak dengan kakak kesayangan aku dgn suaminya. Sungguh lama tidak ketemu dgn kak bad dan abg lan...mereka pasangan serasi. Berjalan bagaikan orang muda selalu....heheheh...mmg muda lagi kan kak...:) Di tengah-tengah org ramai kami berpelukan...rindu-rinduan gitu.
Soalan pertama kak bad memang meletup...terus ke point yg penting dan abg lan tergaman bila aku perkenalkan dgn ore di sebelah ketika itu. Mereka bersalaman...aku dgn kak bad terus tenggelam dalam cerita yang macam-macam...almaklum dah setengah tahun tak jumpa....
Banyak nak bercerita tapi tak kan nak bercerita kat situ kan...nak singgah di kopitiam, aku pula ada kerja lain lagi...ada lagi tempat yg nak singgah masa balik tu...hampir 20 minit berchit chat...kami berpisah. Sempat abg lan berkata pada inche shahrul..."mereka berdua ni bagai adik dengan kakak...tu yg tak bole berjumpa..bersembang bagai tak cukup masa..."
Semasa balik...dalam kereta aku bercerita dgn abg driver...tentang kisah aku dgn kak bad, bagaimana rapatnya kami berdua. Dah banyak tempat kami berjalan bersama . Bandung, Bali, Langkawi..penang, Johor, melaka...kami berlibur bersama...maka, kerinduan untuk keluar shopping bersama kak bad sentiasa ada di hati aku. Cuma plan nak g singapore je belum tercapai lagi...hari tu masa kami pergi, asing-asing ikut family sendiri...aku pergi dulu, kak bad pergi kemudian...
Ketika entri ni ditulis...pun jua bersarang rasa rindu untuk 2 orang lagi sahabat kesayangan aku. aku rindu untuk keluar bershopping seperti dulu dengan mereka semua. berpimpinan tangan menjelajah segenap pelusuk shopping mall...tepi memandangkan semua sibuk dengan urusan masing-masing...semua itu tidak berkesampaian...
Apa pun, untuk semua sahabat, teman, kawan, kakak ku...kalian semua tetap utuh di hati sepertimana saudara kandungku jua...aku sayang kalian...Semoga Allah SWT memanjangkan persahabatan kita dan semoga kita beroleh kebahagian hidup di dunia dan akhirat. Amin...
Sunday, May 23, 2010
Monday, May 17, 2010
Alkisah minggu ini
Minggu ni tak sempat nak mencatat perjalanan di sini, banyak sangat agendanya pada sabtu dan ahad. Sibuk dgn pelbagai, yang mesti dipenuhi.
Sabtu sempat ke Jln Tar sekali lagi…mencari kain songket untuk dibuat baju pula kali ini. Rambang mata melihat songket yang pelbagai warna. Namun….seperti biasa, warna coklat jua yang memikat hati. Belek punya belek, semua warna di tebar depan mata oleh sang gadis comel itu, namun mata tetap tak dapat dikalih daripada sehelai songket yg tersangkut di rak kain, yg pada mulanya tidak mahu aku sentuh. Tapi, sang gadis itu seperti tahu je kesukaan aku pada warna tersebut. Dibuka dan ditebarnya depan mata aku. Hah…cantik mak oiiii…aku pegang, letak…pegang letak…lantas buat-buat bertanya orang sebelah, berkali-kali ni bertanya.. “nak color apa?” – padahal sebelum datang tadi sama-sama dah setuju nak calor ‘pinang masak muda’
Mendengar jawapan…maka aku apa lagi…coklatlah pilihannya. Sungguh aku suka sebab keputusan di tangan aku. Entah kenapa, mata aku yang berempat ni gagal untuk memandang warna lain. Terus terlupa warna yang dirancang, terus terlupa semua warning! Sungguh tak makan dek saman biarpun sudah berkali diperingatkan oleh acik dan adik beradik supaya melupakan seketika warna kegembaran aku itu. Balik dari sana, tunjuk pada ma sambil tebar-tebar songket tersebut di ruang tamu…dan nada ma berbunyi “dah kata…mata dia memang tak boleh lari dr warna gelap ni…” maka:
-aku diam – sebab aku dapat warna yg aku nak
-dia senyum – sebab tersalah kata ‘up to u’
apa pun…kita pelbagaikan warna, baru harmoni! Hehehehe…mastura, jgn jelos? Kakak hang hanto balik tarikh dengan warna-warnanya sekali…sila abik balik la ya!!!!
Ahad…ke rumah acik…harus menyampaikan mandat besar padanya. Sungguh, selepas selesai menceritakan semuanya pada Acik dan Che ha tentang pertukaran tarikh…huh…leganya hati aku seperti lepas beban menggunung. Al-maklum, mereka ni orang kuat yang harus diutamakan yang merangkap tukang sponser terbesar juga hehehe…haruslah kan….
Lantas Acik berkata…”kamu buat senarai ni…kamu tulis kat situ apa yg dah ada…apa yg perlu dicari..untuk siapa benda tu, mana nak dapat..berapa bajet dan bla..bla..bla…”
Aku – Mak ai…banyaknya belum ada, lantas terus termanggu seorang diri! Terus ketakutan.
Sabtu ni, kelas bermula, semester mei dtg lagi. Bersedia menambahkan ketakutan yang baru bertunas ini….dan ada orang tu, rajin pulak dia mengira hari dan di smsnya pada aku – lagi 117! Terus aku rasa nak demam.
Sabtu sempat ke Jln Tar sekali lagi…mencari kain songket untuk dibuat baju pula kali ini. Rambang mata melihat songket yang pelbagai warna. Namun….seperti biasa, warna coklat jua yang memikat hati. Belek punya belek, semua warna di tebar depan mata oleh sang gadis comel itu, namun mata tetap tak dapat dikalih daripada sehelai songket yg tersangkut di rak kain, yg pada mulanya tidak mahu aku sentuh. Tapi, sang gadis itu seperti tahu je kesukaan aku pada warna tersebut. Dibuka dan ditebarnya depan mata aku. Hah…cantik mak oiiii…aku pegang, letak…pegang letak…lantas buat-buat bertanya orang sebelah, berkali-kali ni bertanya.. “nak color apa?” – padahal sebelum datang tadi sama-sama dah setuju nak calor ‘pinang masak muda’
Mendengar jawapan…maka aku apa lagi…coklatlah pilihannya. Sungguh aku suka sebab keputusan di tangan aku. Entah kenapa, mata aku yang berempat ni gagal untuk memandang warna lain. Terus terlupa warna yang dirancang, terus terlupa semua warning! Sungguh tak makan dek saman biarpun sudah berkali diperingatkan oleh acik dan adik beradik supaya melupakan seketika warna kegembaran aku itu. Balik dari sana, tunjuk pada ma sambil tebar-tebar songket tersebut di ruang tamu…dan nada ma berbunyi “dah kata…mata dia memang tak boleh lari dr warna gelap ni…” maka:
-aku diam – sebab aku dapat warna yg aku nak
-dia senyum – sebab tersalah kata ‘up to u’
apa pun…kita pelbagaikan warna, baru harmoni! Hehehehe…mastura, jgn jelos? Kakak hang hanto balik tarikh dengan warna-warnanya sekali…sila abik balik la ya!!!!
Ahad…ke rumah acik…harus menyampaikan mandat besar padanya. Sungguh, selepas selesai menceritakan semuanya pada Acik dan Che ha tentang pertukaran tarikh…huh…leganya hati aku seperti lepas beban menggunung. Al-maklum, mereka ni orang kuat yang harus diutamakan yang merangkap tukang sponser terbesar juga hehehe…haruslah kan….
Lantas Acik berkata…”kamu buat senarai ni…kamu tulis kat situ apa yg dah ada…apa yg perlu dicari..untuk siapa benda tu, mana nak dapat..berapa bajet dan bla..bla..bla…”
Aku – Mak ai…banyaknya belum ada, lantas terus termanggu seorang diri! Terus ketakutan.
Sabtu ni, kelas bermula, semester mei dtg lagi. Bersedia menambahkan ketakutan yang baru bertunas ini….dan ada orang tu, rajin pulak dia mengira hari dan di smsnya pada aku – lagi 117! Terus aku rasa nak demam.
Saturday, May 8, 2010
Besday di puncak genting
Sementara sisa masa masih ada...harus aku mencoretkan sesuatu untuk hari ini. Hari yang penuh dengan kecerian dan kegembiraan apabila seharian menghabiskan masa di puncak genting bersama-sama ahli keluarga. Dengan kerenah adik manjaku yang pelabagai, dengan kerenah saudara-saudara yang ceria, spoting melangkah dalam pelbagai segi...dgn pangkat yg baru aku dapat...aduh..bling bling nya hati pada hari ini...sungguh seharian dgn kebahagian itu...
Terima kasih...terima kasih dengan kenangan ini...terima kasih dgn hadiah itu juga, terima kasih untuk segala-galanya...terima kasih sayangku semua...terima kasih cintaku...terima kasih saudara maraku semuaku. Kenangan abadi di puncak genting pada hari lahirku ini...
Terima kasih...terima kasih dengan kenangan ini...terima kasih dgn hadiah itu juga, terima kasih untuk segala-galanya...terima kasih sayangku semua...terima kasih cintaku...terima kasih saudara maraku semuaku. Kenangan abadi di puncak genting pada hari lahirku ini...
Sunday, April 25, 2010
Diari minggu ini
Minggu ini...minggu penuh dengan kursus. Kiranya selang dua hari aku berkursus...walau kursus apa pun, sungguh rasa seronok semuanya apabila hampir seharian mendengar ceramah yang penuh dengan pendidikan dan gelak ketawa.
Rabu, dihantar oleh opis untuk menghadiri The Secretaries & Administrative Professionals Seminar & Luncheon di Legend Hotel. Jam 6.45am sudah keluar rumah, ke opis menjemput kawan2 yang mahu ikut sama naik kereta aku. Jalan jam menghala ke sana, tu pun nasib baik aku mencilok saja di jalan short cut oum.Jam 8.15am baru sampai di hotel. Aduh mengah betul...sebabnya aku parking di hentian putra. Sungguh aku takut mahu mendaki tingkat demi tingkat parking kereta di hotel tersebut.
Tengah hari dihidangkan dengan nyanyian Aisyah sambil melayan makan yang enak-enak. Kenyang biarpun aku hanya makan sikit-sikit, sekadar merasa sahaja...Lucky draw...huh...semua hebat-hebat hadiahnya, tapi seperti biasa, aku tak pernah bertuah pun setakat ini. Putih mata je tengok orang bawa balik macam-macam hadiah, dan yang paling aku berputih mata adalah make up Mac bernilai RM 400 dan kalung mutiara Refflesia bernilai 1K. Satu persatu nombor di sebut oleh sharifah shahira, hmmm...haram aku tak berlucky....betul-betul berputih mata!
dan...
sabtu dan ahad....pun jua aku berkursus. Dua-dua hari memerlukan kehadiran tepat pada jam 8am. maka apa lagi...sungguh berlemak dan berkrim bila org yang buatkan semuanya, sedang aku datang dgn melenggang kangkung. Ingatkan akan mengantuk sepanjang kelas itu, tapi dek kehebatan para penceramah dan ayat-ayat spontan serta contoh-contoh yang diberikan...membuatkan kami semua tidak kering gusi, ketawa dan ketawa sahaja.
Macam-macam gelagat yang dapat ditemui...macam-macam ragam, lantas aku berfikir......terlampau muda sangat pun tak elok juga. Nampak macam kurang cerdik lagi tapi sudah mahu menggalas beban, ketika masa rehat aku suka memerhati gelagat peserta lain, sambil makan, sambil cuci mata dan otak sekali. Seketika aku bersuara ..."kesian saja tengok budak-budak ni, muda-muda lagi sudah berani....." dan seorang peserta kursus yang ada sebelah aku ketika itu, terkelip-kelip matanya....ni sure dia kata dalam hati "oooo...patutlah dia pun abik masa yang lama...begitu rupanya pemikirannya selama ini...".hehehe....aku mcm dpt baca apa yg ada dalam hati peserta sebelah aku itu. Last-last dia diam! Dan aku tersedar...terus mengunci mulut. Jauhnya aku mengomel dlm tak sedar. Apa-apa pun...semuanya datang dari Allah...
Terima kasih utk bos di opis..yg memberi peluang aku berkursus pada rabu lepas. Enjoy menghadiri kelas seperti itu, banyak yang dapat dipelajari drp moderator-moderator yang diundang. Berkongsi kejayaan mereka satu persatu, petua kecantikan, kesihatan dan penampilan diri. Ada yang lantang dan ada yang lembut dan yang lebih lembut. sehinggakan satu slot, aku tersangguk kepala, menahan mengantuk.
...tidak lupa juga kpd inche shahrul yg melakukan semuanya sekali sejak dr awal utk 2 hari ini...sehinggakan aku bagaikan mem besar saja lagaknya. Sungguh, terima kasih...terima kasih kerana sanggup bersusah payah drp minggu lepas dan selama dua hari ini, seawal pagi dan petang mengorbankan masa yang panjang dijalanan,...untuk semuanya sekali....dan satu untuk awak;
'tiba-tiba...rasa yang ada lebih dari semalam dan semalam itu....'
Rabu, dihantar oleh opis untuk menghadiri The Secretaries & Administrative Professionals Seminar & Luncheon di Legend Hotel. Jam 6.45am sudah keluar rumah, ke opis menjemput kawan2 yang mahu ikut sama naik kereta aku. Jalan jam menghala ke sana, tu pun nasib baik aku mencilok saja di jalan short cut oum.Jam 8.15am baru sampai di hotel. Aduh mengah betul...sebabnya aku parking di hentian putra. Sungguh aku takut mahu mendaki tingkat demi tingkat parking kereta di hotel tersebut.
Tengah hari dihidangkan dengan nyanyian Aisyah sambil melayan makan yang enak-enak. Kenyang biarpun aku hanya makan sikit-sikit, sekadar merasa sahaja...Lucky draw...huh...semua hebat-hebat hadiahnya, tapi seperti biasa, aku tak pernah bertuah pun setakat ini. Putih mata je tengok orang bawa balik macam-macam hadiah, dan yang paling aku berputih mata adalah make up Mac bernilai RM 400 dan kalung mutiara Refflesia bernilai 1K. Satu persatu nombor di sebut oleh sharifah shahira, hmmm...haram aku tak berlucky....betul-betul berputih mata!
dan...
sabtu dan ahad....pun jua aku berkursus. Dua-dua hari memerlukan kehadiran tepat pada jam 8am. maka apa lagi...sungguh berlemak dan berkrim bila org yang buatkan semuanya, sedang aku datang dgn melenggang kangkung. Ingatkan akan mengantuk sepanjang kelas itu, tapi dek kehebatan para penceramah dan ayat-ayat spontan serta contoh-contoh yang diberikan...membuatkan kami semua tidak kering gusi, ketawa dan ketawa sahaja.
Macam-macam gelagat yang dapat ditemui...macam-macam ragam, lantas aku berfikir......terlampau muda sangat pun tak elok juga. Nampak macam kurang cerdik lagi tapi sudah mahu menggalas beban, ketika masa rehat aku suka memerhati gelagat peserta lain, sambil makan, sambil cuci mata dan otak sekali. Seketika aku bersuara ..."kesian saja tengok budak-budak ni, muda-muda lagi sudah berani....." dan seorang peserta kursus yang ada sebelah aku ketika itu, terkelip-kelip matanya....ni sure dia kata dalam hati "oooo...patutlah dia pun abik masa yang lama...begitu rupanya pemikirannya selama ini...".hehehe....aku mcm dpt baca apa yg ada dalam hati peserta sebelah aku itu. Last-last dia diam! Dan aku tersedar...terus mengunci mulut. Jauhnya aku mengomel dlm tak sedar. Apa-apa pun...semuanya datang dari Allah...
Terima kasih utk bos di opis..yg memberi peluang aku berkursus pada rabu lepas. Enjoy menghadiri kelas seperti itu, banyak yang dapat dipelajari drp moderator-moderator yang diundang. Berkongsi kejayaan mereka satu persatu, petua kecantikan, kesihatan dan penampilan diri. Ada yang lantang dan ada yang lembut dan yang lebih lembut. sehinggakan satu slot, aku tersangguk kepala, menahan mengantuk.
...tidak lupa juga kpd inche shahrul yg melakukan semuanya sekali sejak dr awal utk 2 hari ini...sehinggakan aku bagaikan mem besar saja lagaknya. Sungguh, terima kasih...terima kasih kerana sanggup bersusah payah drp minggu lepas dan selama dua hari ini, seawal pagi dan petang mengorbankan masa yang panjang dijalanan,...untuk semuanya sekali....dan satu untuk awak;
'tiba-tiba...rasa yang ada lebih dari semalam dan semalam itu....'
Sunday, April 18, 2010
Diari mingguan
Hari minggu tiada apa yg sempat dilakukan. Hanya duduk di rumah menunggu sedara mara yang datang. Nurul dari politeknik PD sampai semalam. Datang nak ambil laptop pinjamnya yang dikirim melalui mastura oleh adiknya di UITM sri iskandar. Sendiri punya sudah rosak katanya...Bertuah kan budak2 belajar sekarang, masuk saja IPTA, terus mak bapak sediakan laptop...kalaulah aku pun dapat cam tu dulu...bestnyaaa...
Pagi tadi, Che ha telefon, katanya nak makan nasi kerabu mok dia hari ni, makanya pagi-pagi mok (nenek) sudah buatkan. Yum..yum..sedapnya...sudah lama tak makan nasi kerabu mok sejak dia berhenti berniaga 15 tahun dulu...sebabnya, selepas mok pencen berniaga, hanya anak-anak dan cucu-cucunya sahaja yang masakkan.
Seperti biasa, apabila Acik dan Che Ha datang, segala bagai makanan dia bawak. Acik memang terkenal dgn keenakan masakannya. Hari ni dia bawak laksa asam...yum...yum...pun sedap. Berkali-kali aku makan sampai ke malam. Sungguh sedap! Langsung tak ingat nak control makan.....huhuhu....
Tadi, sempat berbicara ramai-ramai...masing-masing plan nak g Nilai, haruslah kena ke sana mencari beberapa barang untuk keperluan nanti. Sedang sudah berapa kali sabtu aku sudah ke jln tar, mencari dan mencari, mencongak demi mencongak...sabtu itu juga sempat rembat 9 'base' serta sedikit aksesori. Padahal, lain yang aku ingin belikan ketika itu. Benda yg aku aim tu dah abis sale nya....huhuhu...walau apa pun, membeli juga benda lain, habis juga la 200 ratus hinggit.
Seperti kata kak ti, 3 minggu lagi dia mahu ke Nilai. Mentang-mentang dia dpt mandat besor, rajinnya sampai begitu sekali. Dan semalam moksu za pun dah janji nak ikut...dan hari ni, seperti biasa, Acik memang aku takkan tinggalkan...almaklum la...mak sedara yang paling rapat dgn aku. Maka, sudah pasti dia akan ikut sekali. Semetelah Che Ha yang suggestkan supaya memborong sahaja di sana...sungguh, makcik dan pakcik aku yang ini, akan mengambil bahagian dari awal hingga abis. Maklum le, seperti kata acik dulu, aku ni anak sulong dia...heehehe...
Yg best, acik kata g bandung lagi banyak pilihan dan murah-murah...huhuhu...idak lah di saat ini mahu terbang ke sana semata-mata nak beli sedikit barang...sedang pasport aku sudah expired bulan nov lepas. RM 300 saat air di hidung ni, jumlah itu cukup besar pada aku yg bergaji 20 sen lebih sikit ni...kalau nak renew pun, haruslah lepas-lepas ni...untuk agenda lain kan....
Dan minggu depan, agenda yg wajib itu harus dipenuhi...
Pagi tadi, Che ha telefon, katanya nak makan nasi kerabu mok dia hari ni, makanya pagi-pagi mok (nenek) sudah buatkan. Yum..yum..sedapnya...sudah lama tak makan nasi kerabu mok sejak dia berhenti berniaga 15 tahun dulu...sebabnya, selepas mok pencen berniaga, hanya anak-anak dan cucu-cucunya sahaja yang masakkan.
Seperti biasa, apabila Acik dan Che Ha datang, segala bagai makanan dia bawak. Acik memang terkenal dgn keenakan masakannya. Hari ni dia bawak laksa asam...yum...yum...pun sedap. Berkali-kali aku makan sampai ke malam. Sungguh sedap! Langsung tak ingat nak control makan.....huhuhu....
Tadi, sempat berbicara ramai-ramai...masing-masing plan nak g Nilai, haruslah kena ke sana mencari beberapa barang untuk keperluan nanti. Sedang sudah berapa kali sabtu aku sudah ke jln tar, mencari dan mencari, mencongak demi mencongak...sabtu itu juga sempat rembat 9 'base' serta sedikit aksesori. Padahal, lain yang aku ingin belikan ketika itu. Benda yg aku aim tu dah abis sale nya....huhuhu...walau apa pun, membeli juga benda lain, habis juga la 200 ratus hinggit.
Seperti kata kak ti, 3 minggu lagi dia mahu ke Nilai. Mentang-mentang dia dpt mandat besor, rajinnya sampai begitu sekali. Dan semalam moksu za pun dah janji nak ikut...dan hari ni, seperti biasa, Acik memang aku takkan tinggalkan...almaklum la...mak sedara yang paling rapat dgn aku. Maka, sudah pasti dia akan ikut sekali. Semetelah Che Ha yang suggestkan supaya memborong sahaja di sana...sungguh, makcik dan pakcik aku yang ini, akan mengambil bahagian dari awal hingga abis. Maklum le, seperti kata acik dulu, aku ni anak sulong dia...heehehe...
Yg best, acik kata g bandung lagi banyak pilihan dan murah-murah...huhuhu...idak lah di saat ini mahu terbang ke sana semata-mata nak beli sedikit barang...sedang pasport aku sudah expired bulan nov lepas. RM 300 saat air di hidung ni, jumlah itu cukup besar pada aku yg bergaji 20 sen lebih sikit ni...kalau nak renew pun, haruslah lepas-lepas ni...untuk agenda lain kan....
Dan minggu depan, agenda yg wajib itu harus dipenuhi...
Subscribe to:
Posts (Atom)