Friday, December 3, 2010

penggal pertama frasa rasa

Saat ini mengantuk yg teramat…ditambah oleh rasa yg tidak selesa. Makan nasi terlebih tadi dan kesannya sehingga kini…rasa nak muntah tapi tak juga muntah-muntahnya. Tension sungguh. Kalau org lain pregnant, awal-awal lagu ni, muntah dan muntah sahaja tetapi aku nan adonya nak muntah, setakat loya di tekak itu sahaja…sekadar dok mengacau di anak tekak sahaja…sungguh tak selesa juga!

Semenjak dua menjak ni juga, seperti dilanda kemalasan. Nak masak malas, basuh baju malas, kemas rumah pun malas dan segala-galanya malas. Aduhai…deria rasa yang satu ini tiba-tiba menjadi raja dlm hati aku! Bab memasak ni lagi sadis, aku beli segala ikan, ayam dan udang..tetapi akhirnya aku sumbat dlm peti sejuk; tak tau nak masak apa biarpun sekadar lauk yg simple pun dah tak mampu nak berfikir. Jadi cemuih!

Berusaha juga melawan sifat kemalasan ini…dan akhirnya jadi lebih teruk meloya di tekak. Lebih parah dan akan membuatkan aku sebu sepanjang masa. Sungguh tak tahu nak buat apa. Simpton lain dr org lain….

Deria rasa mulut pula pahit dan masam sepanjang masa...jenis aku tak suka makan gula-gula…itu yg payah nak menghilang rasa pahit dan payau mulut…dan akhirnya, aku minum air asam jawa seteguk demi seteguk, biarpun sebotol kecil tu tahan sehari semalam…minum sekadar menghilangkan rasa loya dan mual di anak tekak. Nasib belum ketagih air asam jawa lagi ni.

Dan skrg ni….sungguh kerjanya nak tidooooo jeeeee…sakit hati aku!

                                            tapikan.....yg nyatanya;

dah memang pun aku kaki tido sebelum ni...hehehehe

...utk inche shahrul; jgn garu tempat tak gatal ya skrg ni, apabila asyik kena buat kerja rumah...

....kita kan kawan-kawan :) :) :)

No comments:

Post a Comment