Monday, May 7, 2012

Terima kasih Kim

Semalam berakhir sudah PBAKL 2012 yang berlangsung dengan jayanya. Biarpun saya hanya bekesempatan ke sana sehari sahaja dan tidak sempat membeli buku sebanyak yang dirancang, pun jua saya sudah berpuas hati.
Bersama Kak Su, Iman Xara dan Kak Manjlara ketika sesi tandatangan buka pada petang Ahad, 29 April 2012.
 Kak Su sedang mempromosi buku terbarunya Hikayat Hang Tuah. Terima kasih Kim, wakil TV9 yang sudi singgah di booth JS. Untuk gambar, terima kasih kepada penulis hebat Iman Xara. Saya cilok dr FB ni..minta halal ya. Dan terima kasih :)

Oh ya, saya juga sempat ''diterkam' dek Kim untuk dimuatkan dalam Nasi Lemak Kopi O nya...ni kes terserempak dengan kawan lama la ni..al kasihnya bermula begini...

Kebetulan booth JS duduk berhadapan dengan BPSB...dan antara Kim dan saya adalah teman sekerja sebelum Kim berhijrah ke TV9...dahulunya tempat Kim, saya yang ambil alih untuk 4 tahun sebelum sekarang ini ditukarkan ke marketing semula.

"Eh...ko buat apa kat sini?" soal Kim ketika mata kami bertentangan di saat dia lepas interview Chef Anuar (Chef Selebriti terkenal dgn juadah masakanya yang pelbagai) dan Kak Ana, penulis buku Datuk Malek Nor (kedua-dua buku ini keluaran BPSB, silalah dapatkan di pasaran ya!) Kak Ana dahulunya editor majalah Jelita dan sekarang ini rasanya editor majalah Anikah pula. Dan Kak Ana ex-boss saya juga tu. Kak Ana pernah komen cerpen saya yang pernah tersiar di dalam sebuah majalah. Dengan Kak Ana pun saya banyak belajar cara menulis juga. 

"Tak de la..saja-saja je...datang cari buku..." jawapan saya. Sebab malu nak cakap saya datang ada kerja kat JS tu. Sungguh, sampai ke hari ini saya malu nak mengaku dengan kawan-kawan yang saya menulis novel HDS tu...

Kim terus ke booth JS sebab kami nak laga-laga pipi...sekali dia tertengok novel saya atas meja siap dengan nama sekali..lantas apa lagi...

"Novel ko eh? wah buat novel tak bagitau kawan...meh...meh..kita promote sikit...nah ko pegang novel ni, aku rakam sekarang..." Kim panggil pembantu dia, Intan yang lemah lembut tu.

"Weh...aku nak cakap apa?" saya dah blur..terkejut sebab tak sangka dan sesungguhnya macam mimpi kerana tak pernah saya berangan nak masuk nasi lemak kopi o...ooooo....rancangan yang saban minggu saya tengok. Saya support rancang NLKO sebab Kim dan Kak Wan Sabariah...demo ni dua-dua kuat bekerja. Teringat masa saya baru-baru join BPSB, ada satu event kat PWTC, kak Wan dan Kak Norsiah yang hendle (skrg ni org kuat yg anjurkan big event kapal layar yang tiap tahun diadakan di Terengganu tu) masa tu kerja tengah banyak, then kak Norsiah nak stay kat Legend Hotel je sebab malam tu kami perlu packing kertas kerja utk seminar esoknya..dan Kak Norsiah ajak saya teman dia kat hotel tu...sebab saya tak prepare baju dari awal..maka Kak Wan dan Kak Norsiah lah yang hantar saya balik ke rumah untuk ambil baju. Sebenarnya banyak lagi kenangan saya dengan mereka. Paling tak lupa juga, 1st time saya naik kapal terbang pun sebab ikut mereka outstation ke Sabah dan stay kat Sutera Harbour Resort. Tulah pertama kali saya naik belon...tahun 2003 kalau tak salah masa tu join event pencarian gadis Jelita yang pemenangnya dapat kat Irma Hasmie. Sekarang ni Kak Wan org beso di TV9...saya cukup kagum dengan dia yang tetap low profile sehingga kini.      

"Cakap la pasal novel ko ni...ceritalah sinposis dia ke apa ke..dan cakaplah pasal pesta buku ni sikit..." dan bla..bla...bla...Kim ajar pada saya...hahahahaha...lawak la Kim...aku cukup terharu sebenarnya.

dan akhirnya masa siaran itu keudara pada pagi jumaat 4 May yang lepas saya sempat la tengok diri sendiri dalam TV...siap panggil seluruh ahli keluarga utk menontonnya...siap tunjuk kat Umairah lagi tu, suruh tengok ibu dia dalam TV...terkebil-kebil anak kecil tu tengok tak faham apa...hahahaah...maklum la ibu dia jakun yang amat!

Kim...tiada kata lain yang lebih hebat untuk aku katakan hanya terima kasih...terima kasih...terima kasih atas peluang yang dihulurkan...

p/s: sebelum Kim beredar sempat tu dia tunjuk baju yang dia pakai...ooo..dengki aku Kim dengan baju putih ko tu..:) maklum Kim baru pulang dari sana...paling aku dengki sebab ko siap ke rumah full house tu lagi..siap bergambar kat dek tu lagi...alahai...terima kasih kawan atas segalanya...




No comments:

Post a Comment