Tuesday, June 5, 2012

Singgah sebentar

Lama juga menyepi sebab sibuk dengan pelbagai urusan. Emeil dan FB pun tak berjengak. Hp lagi la, terlupa terus duduk tersepuk dalam handbag. Saya macam terputus sekejab dgn dunia telekomunikasi sebab asyik usung Umairah siang malam sejak jumaat lagi.

Kesian Umairah yang demam, batuk dan selsema sampai ke hari ni. Malam-malam tak boleh nak tidur, asyik merengek je. Sungguh kesian tengok dia. Sekarang ni susu pun dia tak mahu. Nasib baik dia masih nak makan walau sikit. Lega juga.

Semalam saya mc lagi buat sekian kali. Tahun ni baru masuk bulan 6, saya dah 4 hari MC. catat sejarah tersendiri. sebab masa mengandung tahun lepas pun tidak selebat tahun ini ambil mc. Takpe la, itu maknanya kita bukan selalu sihatkan. Semalam sakit kepala, sebabnya dah 2 malam berjaga malam kala si kecil tu merengek dan nak bf sepanjang masa. Letih juga tapi sebab anak semua tu saya lalui dengan hati yang tetap gembira.

Hari ni, walau tubuh di pejabat tapi minda tertinggal di rumah. Terkenangkan Umairah yang tak mahu menyusu botol. Tok ma bagi botol susu, dia minum sedikit lantas dicampaknya botol tu. Tanda protes tentunya. Aik..dah pandai protes ya nak. Ni mesti marah dengan ibu dia yang tinggalkan dia walau pun dia masih demam. Minta maaf la nak, ibu kena kerja...nanti nak beli baju baru untuk umiarah kan...

Dah kesuntukan masa, tak boleh nak berceloteh panjang...jadi, doakan Umairah cepat sihat dan kembali ceria seperti selalunya...nanti kita pergi jalan lagi, kali ni naik feri pulak...Insya-Allah...

No comments:

Post a Comment