Thursday, August 9, 2012

Janji sekadar dibibir

Mungkin dah jadi sifat semulajadi kita, kan...apabila orang berjanji dan mengatakan sesuatu kepada kita, maka cepat sahaja kita menaruh harapan. Lumrah alam!

Tunggu punya tunggu, masa pun tiba, tapi lain yang terjadi. Janji yang diberikan dahulu dibuat-buat lupa dan yang peliknya, boleh pula pujuk dengan ayat-ayat berbunga lagi. Dan rasanya...mahu lagikah hati percaya buat sekian kalinya...

Rasanya...walau sesiapa pun yang bertanggungjawab meneraju, tetap ada juga yang terasa hati dengan keputusan yang dibuat, keputusan yang lupa pada janji. Kesian orang itu.

Pada saya, saya biarkan sahaja mereka itu melupakan apa yang pernah disebut, saya lupakan sahaja kerana rasanya, sudah masak benar dengan 'ayat-ayat manis' sejak dahulu lagi...jadi saya hanya separuh hati untuk mempercayai apa yang diperkatakan pada Oktober lepas. Saya memang kurang nak mempercayai sejak dari hari itu lagi...dan nyata...memamg betul pun...terus rasa nak ketawa terbahak-bahak. Telahan saya betul belaka.

Nasib tak jauh saya berangan! hehehehe....

Apa hukum orang lupa janji ek?

No comments:

Post a Comment